Írások, kritikák, kedvcsinálók színdarabokról

2016. május 07. 18:34 - kothoga

A világ - lencsén át

Pillanatfelvétel

Vannak foglalkozások, melyeket igazán jól csak úgy lehet végezni, ha közben az ember játszik a halállal. Ilyen a válságövezeti fotóriporter munkája is. Megörökíti a háborús szenvedéseket, képei eljutnak a világ távoli szegleteibe, hogy ott megmutassák, hová vezet a pusztítás. Olykor azonban szüksége van szerencsére is ahhoz, hogy életben maradjon.

pill.jpg

Pokorny Lia és Bereczki Zoltán (fotó: Kiss Kriszti)

Sarahnak (Pokorny Lia) szerencséje volt. Nem messze tőle robbant egy bomba, két héten át kómában volt, a mellette dolgozó tolmács meghalt, de neki megadatott, hogy visszatérjen a hazájába. Ahol az állandó mozgáshoz és kalandhoz szokott nő eleinte nem találja a helyét. Pedig vele van kollégája és élettársa, James (Bereczki Zoltán), aki idegösszeomlása miatt nem sokkal Sarah balesete előtt hagyta ott a háborút. A pár lakásában gyakori vendég a szerkesztőség másik munkatársa, közös barátjuk, Richard (Seress Zoltán) és annak újdonsült barátnője, a nála több mint húsz évvel fiatalabb Mandy (Földes Eszter) is.

Sarah élete nyilvánvalóan fordulópontra jutott. A hosszú és küzdelmes rehabilitáció után döntenie kell arról, milyen irányt vegyen az élete, és ha nem térne vissza a válságövezetbe, akkor otthon hogyan kösse le a szabad vegyértékeit.

Pokorny Lia elemi erővel testesíti meg a talajt vesztett fotós gyötrelmeit. Nem elég, hogy fizikai fájdalom keseríti meg a mindennapjait, de láthatóan nem tudja, mihez kezdjen a neki mindenben megfelelni akaró, a saját lelkiismeretével küszködő Jamesszel. A több fronton is krízisbe jutott nő kemény páncéllal igyekszik megóvni magát, azonban esetében a zord külső nagyon is érző lelket takar.

pill1.jpg

Seress Zoltán és Földes Eszter (fotó: Kiss Kriszti)

Vele szemben mutat élénk kontrasztot Földes Eszter fiatal és szeleburdi karaktere. A húszas évei végén jár, ám fogalma sincs arról, mi történik körülötte a világban. Ennek ellenére bizonyos meglátásai ülnek, olykor a maga naív módján olyan szemszögből képes rávilágítani dolgokra, amivel meglepi a környezetét. A két nő találkozása rengeteg humoros pillanatot szül, és Földes alakítása felveszi a versenyt kolléganője játékával. Ennek is köszönhetően kapcsolatuk a darab végére nyugvópontra jut. Bereczki Zoltán és Seress Zoltán hozza, amit elvárhatunk tőlük. Partnereik mellett kényszerpályán mozognak, teszik ezt bájos humorral, visszafogott öniróniával, de ha kell, acélos haraggal.

pill2.jpg

Mindenki együtt (fotó: Kiss Kriszti)

A Pillanatfelvétel jól felépített, erős történet. Szereplői gyakran összetűznek egymással, ezen csaták lezajlása és végkimenete azonban korántsem sablonos. Hús-vér emberek sorsai ütköznek. Válaszokat keresnek és találnak olyan kérdésekre, hogy mit bír el a magánélet a szakmai önmegvalósitás oltárán, mit ér az emberi élet, mások érdekében érdemes-e letérni az útról, mely nekünk rendeltetett.

Az előadást remekül egészítik ki az apró szünetekben a függönyre vetített, keleti zenével aláfestett képsorok, melyek hatásos kontúrt adnak a párbeszédben elejtett gondolatokhoz. A színpadi díszlet is elismerést érdemel. A csapból folyik a víz, működik a tévé, a hűtő és a lámpakapcsoló. Ezek a látványelemek is hozzájárulnak ahhoz, hogy a színdarab dacára filmszerű élménnyel gazdagodjunk.

A Pillanatfelvételben minden a helyén van. Profi alkotók pazar előadását látjuk. A bemutatón a közönség - abszolút megérdemelten - tízperces vastapssal honorálta a produkciót.

-----------

További információ a színház honlapján.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://orkhesztra.blog.hu/api/trackback/id/tr598691142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Írások, kritikák, kedvcsinálók színdarabokról